Ile kosztuje sklep internetowy?

ile-kosztuje-sklep-internetowy-9282217_cr

Ile kosztuje sklep internetowy?

Chcesz założyć własny sklep internetowy? Musisz oczywiście liczyć się z kosztami. Zastanawiasz się, czy stworzenie i prowadzenie sklepu online będzie Ci się opłacać? Z pewnością tak, jednak ważne jest, aby wybrać odpowiednie rozwiązania i dbać o rozwój swojego biznesu. Sprawdź, ile kosztuje budowa sklepu internetowego i jakie wydatki musisz wziąć pod uwagę. Dowiedz się, gdzie najlepiej założyć swój e-sklep, aby nie przepalić swojego budżetu i osiągnąć sukces.

Jakie są koszty założenia e-sklepu?

Choć sklep internetowy nie wymaga lokalu, jak to jest w przypadku sklepu stacjonarnego, to potrzebuje swojego miejsca w sieci, które również kosztuje. Zanim rozpoczniesz działalność online oszacuj koszty i określ, jaki maksymalnie budżet jesteś w stanie przeznaczyć.

Tak naprawdę, nie ma jednej konkretnej odpowiedzi na pytanie, ile trzeba zapłacić za założenie sklepu internetowego. Koszt ten jest zależny bowiem od wielu czynników. Na rynku znaleźć można wiele rozwiązań i ofert, które różnią się od siebie cenowo.

Do uruchomienia e-sklepu potrzebne są:

  • domena,
  •  hosting,
  • platforma e-commerce.

Rodzaje platform e-commerce, czyli którą platformę wybrać?

Aby Twój sklep internetowy mógł w ogóle funkcjonować i umożliwiać klientom robienie zakupów, potrzebna jest Ci platforma e-commerce. Na rynku dostępnych jest kilka rodzajów platform, które różnią się od siebie m.in. ceną.

Zastanawiasz się, jaką platformę wybrać? Na początku określ swoje biznesowe cele i oczekiwania. Pomyśl, jak powinien wyglądać Twój e-sklep i jakie funkcjonalności ma zawierać. Warto patrzeć na swój biznes przyszłościowo i określić także potrzeby, które mogą pojawić się wraz z jego rozwojem. Po dokładnej analizie potrzeb możesz wybrać konkretne funkcjonalności i odpowiednią dla siebie platformę. Dla małych i średnich firm dobrym rozwiązaniem są platformy typu Open Source lub ewentualnie SaaS, które są najtańszą opcją.

sklep

Platformy Open Source

Na rynku znaleźć można bezpłatne oprogramowania typu Open Source, jednak wdrożenie, zainstalowanie i spersonalizowanie e-sklepu wymaga często technicznej wiedzy specjalisty, za którą trzeba już zapłacić. Najlepiej więc wybrać firmę, która zapewni kompleksową obsługę, od wdrożenia po wsparcie techniczne i doradztwo.

Najpopularniejszą platformą e-commerce w Polsce jest PrestaShop, która wyprzedza WooCommerce i Shoper1. Koszt założenia sklepu online na PrestaShop u dostawcy może być jednorazowy lub abonamentowy. Pamiętaj, że czasami za niektóre dodatkowe funkcjonalności i integracje z zewnętrznymi narzędziami, trzeba jeszcze dopłacić. Ostateczna cena zależy więc od konkretnego projektu i indywidualnych potrzeb.

Platformy SaaS (Software as a Service)

Oprogramowania oparte o model SaaS (,,chmurowe’’) proponują zazwyczaj płatność abonamentową – roczną lub miesięczną. Platformy te mają co prawda niski koszt początkowy, zapewniają hosting w cenie i są łatwe w obsłudze, jednak mają też swoje istotne wady. Zaliczyć do nich można m.in. uzależnienie od dostawcy czy małą elastyczność i brak możliwości wprowadzania indywidualnych rozwiązań i integracji. Sprzedawca nie jest właścicielem sklepu, a jedynie go wynajmuje.

Platformy oparte na licencji

Rozbudowane platformy oparte na płatnej licencji to jedno z najdroższych rozwiązań. Mogą one być trafionym wyborem tylko dla dużych firm, które są w stanie zainwestować spory budżet. Jednorazowy koszt wdrożenia oraz koszt za licencję są wysokie, dlatego dla małych firm nie będzie to dobre rozwiązanie.

Platformy dedykowane

Sklep online na własnej dedykowanej platformie, a więc tworzony od zera również wymaga zainwestowania wysokiej kwoty. Wycena takiego e-sklepu jest zawsze indywidualna. Trzeba liczyć się z tym, że taki projekt jest bardzo pracochłonny, a serwer, praca programistów oraz reszty zespołu, będą w sumie dużo kosztować.

Jakie jeszcze koszty trzeba wziąć pod uwagę?

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się jeszcze z wieloma innymi kosztami. Oprócz wyboru odpowiedniej domeny, hostingu i platformy e-commerce, należy też zadbać o inne elementy i kwestie, za które także trzeba zapłacić. Są to m.in.:

  • certyfikat SSL (Secure Socket Layer),
  • regulamin sklepu,
  • bramka płatnicza,
  • zdjęcia produktów,
  • opisy produktów i inne treści w e-sklepie,
  • web design, projekty graficzne,
  • powierzchnia magazynowa (chyba że sklep działa w oparciu o dropshipping),
  • obsługa klienta,
  • reklama, marketing, SEO itd.

Oczywiście nie są to wszystkie wydatki związane z prowadzeniem własnego e-sklepu. Tak jak w przypadku każdej innej działalności, trzeba wziąć pod uwagę także inne koszty, np. za prowadzenie księgowości. Poza tym ostateczna cena zależy od konkretnych potrzeb i funkcjonalności sklepu.

Budowa i prowadzenie sklepu internetowego wcale nie musi kosztować bardzo dużo. Ważne, aby rozsądnie wybrać niezbędne rozwiązania dla swojego e-biznesu oraz zadbać o jak największy ruch w sklepie, który szybko zwróci wszystkie poniesione koszty.

Dlaczego warto skorzystać z usług agencji?

Jak już zostało wspomniane, aby założyć sklep internetowy, potrzebujesz domeny, hostingu i platformy e-commerce. Wszystkie te elementy należy wybrać mądrze. Ich wybór Cię jednak przytłacza? Nie znasz się na kwestiach technicznych? Nie chcesz niepotrzebnie przepalić swojego budżetu? Nawiąż współpracę z profesjonalistami.

Agencja marketingowa WeNet to zespół specjalistów, którzy na początku zbadają wszystkie Twoje potrzeby i oczekiwania. Następnie na ich podstawie skutecznie doradzą Ci najlepsze rozwiązania dla Twojej firmy oraz przedstawią dokładną wycenę. Każdy sklep jest inny, dlatego wyceny przygotowywane są indywidualnie. Pamiętaj, że w pakiecie masz tutaj domenę, hosting i platformę PrestaShop, jak też certyfikat SSL czy niezbędne integracje z różnymi narzędziami zewnętrznymi. Co ważne, dostajesz swój sklep na własność – jesteś jedynym jego właścicielem. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów – wszystko jest wliczone w cenę.

Sprawdź ofertę WeNet.pl i stwórz nowoczesny sklep internetowy zgodny z aktualnymi trendami i wymaganiami rynku. Pomyśl o swoim biznesie przyszłościowo i postaw na profesjonalne rozwiązania.

Dodaj komentarz