Analityk internetowy jest coraz częściej docenianym zawodem. Zwłaszcza w momencie, gdy firmie zależy na tym, aby odnieść sukces w sieci. Szukając osoby na to stanowisko, warto kierować się kilkoma ważnymi aspektami, które sprawią, że wybór okaże się słuszny. Jakimi? Podpowiadamy.
Analityk internetowy – za co odpowiada?
Aby lepiej zrozumieć, za co odpowiada analityk internetowy, warto na samym początku wyjaśnić, czym jest analityka internetowa. Jest to specjalizacja dotycząca analizy danych oraz prognozowania, które przekłada się na lepsze wyniki pracy oraz zmniejsza ryzyko podjęcia niewłaściwych decyzji. Analityk internetowy musi wykazać się umiejętnościami strategicznymi oraz umieć skutecznie sygnalizować odczytane dane i płynące z tego wnioski. Jest to również praca niezwykle ważna w kontekście pozycjonowania stron internetowych. Analityk działa od środka, poznaje użytkowników, określa ich profile i w ten sposób przekazuje ważne informacje do osób decyzyjnych w firmie. Jest odpowiedzialny za wskazanie treści, które będą najwartościowsze dla odbiorców.
Analityk internetowy odpowiada również za informacje dotyczące rozmieszczenia elementów na stronie oraz ich wpływu na klikalność i czas spędzony przez użytkowników na witrynie. Jego wiedza jest kluczowa przy planowaniu dalszej strategii dla firmy. Osoba na tym stanowisku dobiera odpowiednie narzędzia, zajmuje się audytami oraz analizą poprawności gromadzenia danych.
Jaki powinien być analityk internetowy?
Osoba na tym stanowisku powinna wyróżniać się wysoką jakością wiedzy merytorycznej, dlatego warto wybierać specjalistów, którzy znają się na swojej profesji, np. https://andrzejczyk.com.pl/category/uslugi/analityka/. W tym przypadku ważne jest również zaplecze techniczne.
Analityk internetowy musi lubić to, co robi, być ciekawy, otwarty na nowe rozwiązania oraz wykazać się cierpliwością. Warto, aby był zorientowany na biznes i znał jego potrzeby. Osoba na tym stanowisku tak naprawdę odpowiedzialna jest za spajanie firmy z technologią. W tym zawodzie przydatne są również umiejętności komunikacyjne, ponieważ codziennością jest kontakt z osobami z różnych obszarów, np. IT, marketing czy biznes.
Decydując się na zatrudnienie analityka internetowego, warto wziąć pod uwagę wcześniej wymienione rzeczy, ponieważ po właściwym przeanalizowaniu twardych danych, nasza firma ma naprawdę duże szanse na osiągnięcie sukcesu w internetowym świecie. Analitycy mają ogromne znaczenie w przypadku gdy zależy nam na zdobywaniu kolejnych obszarów rynków.